Parkeringar

Föreningen har 13 parkeringsplatser med tillhörande motorvärmaruttag, kostnad för dessa är 300:-/månad. Separat kö till dessa platser.

Du ställer dig i kön via Mitt Riksbyggen.

Eftersom det finns relativt få parkeringar i förhållande till antalet lägenheter så finns andra parkeringsmöjligheter:

- Ett alternativ att hyra parkering på Stadsdel Norr. Endast 190 m från föreningen finns ospecificerade platser lediga, se karta Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster. En p-plats här kostar 200:- (280:- med eluttag) per månad som betalas i parkeringsautomaten. Q-Park Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster

- På Brogränd och Norra Gröngatan finns det parkeringar som är avgiftsbelagd vissa tider på dygnet. Tänk på att det är datumparkering mellan 1/10-31/5.

Mer info om datumparkering på Östersunds kommuns webbplats Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.