Föreningen

Historik

Nedan följer en lista med genomfört underhåll/renoveringar i bostadsrättsföreningen de senaste åren.

- Nytt aggregat till bastun i Gillet med kontrollpanel

- Nytt kök och uppgraderade vitvaror i gästrummet
- Ny murad grill på innegården
- Installation av övervakningskameror i källaren

2022
- Nya säkerhetsdörrar från Daloc installerad i fastigheten för samtliga lägenheter
- Nytt lås/passersystem från iLoq installerad och bokningssystem för Gillet, Uthyrningsrum samt tvättstuga från Axema med digitala trapphustavlor

2017
- Källaravloppsbyte (maj-augusti). Avloppet i källaren, dit avloppsstammarna är kopplat från kök (år 2010) och badrum (år 1996), byttes ut. Därmed är samtliga stammar och avloppsrör utbytta
- I samband med källaravloppsbytet målades golvet samt väggarna i källargångarna då det återställdes. Även golven i samlingslokalen Gillet, hobbyrummet och cykelrummet målades.
- I tvättstugan lades det klinkers på golvet och målades väggar (i tvätt- och torktumlarrummet)
- Klinkers och målade väggar i toaletten och städskrubben i källaren.
- Nya ytterportar mot Brogränd 26a och b.

2016
- Installation av nya kodläsare till ytterportarna som även fungerar med kodbricka/tag.
- Uppfräschning och målning av golv, tak och väggar i gamla mangelrummet då det ska användas som torkrum.
- Installation av El-Björns energieffektiva torkrumsavfuktare A155 Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster med tillhörande rörsystem
- Installation av ny stabil golvmangel Electrolux KM580 Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.
- Trädet och häcken på innergården, som de senaste åren hade växt på sig rejält, blev beskurna.

- Den gamla stenmangeln (som mest stod och samlade damm) demonterades

- Nya ytterportar mot Norra Gröngatan 5a och b.
- Den murade grillen på innergården målades vit.
- Ny tydligare märkning vart saker och ting ska sorteras i miljöhuset

- Uppfräschning av gästrummet med omålade ytskikt samt nya möbler.
- Ommålade golv i källaren.
- Ommålade golv i tvättstugan samt installation av akustikplattor i taket.
- Omfattande markarbeten på innergården/Brogränd/Norra Gröngatan för att ansluta takavrinningen till kommunens nydragna dagvattenavlopp.
- Asfaltering av innergården.
- Den gamla cementringen som fungerade som grill byttes mot en murad grill.
- Miljöhuset struktureras om med nya kärl för enklare sortering.

- Ny stenläggning på innegården.
- Två nya tvättmaskiner till tvättstugan (Electrolux W465H).

- Ny torktumlare till tvättstugan (Electrolux T4250).
- Byte till rörelsesensorstyrda lampor i trappuppgångar och källare.

- Byte av stammar i kök.

2004-2005
- Byte av fönster till moderna i treglas.

1998-1999
- Renovering av el.
- Installation av bredbandsnät.

- Byte och stammar samt renovering av samtliga badrum.
- Byggnation av bastu invid föreningens samlingslokal.