Internet & tv

Föreningen var först i Östersund med att dra in ett eget data- och telefonnätverk i huset. TDM, som sedan blev uppköpt av Sefja, och sedemera uppköpt av Johnsons El Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster, fick förtroendet att bygga nätet.

Fr.o.m hösten 2017 började Bahnhof leverera internetkapacitet till föreningen. Med det nya avtalet fick vi 1 Gbit upp- och nedströms (1000/1000 Mbit) indraget till fastigheten.

I huset finns Tele2 "tre hål i väggen" dragen till varje lägenhet där det analoga grundutbudet ingår i avgiften. Givetvis går det att komplettera med fler kanaler, mer info på Tele2 webbplats Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.

Felanmälan

Om du som lägenhetsinnehavare har tekniska problem med Bredbandet från Bahnhof så skall du kontakta föreningen via felanmalan@stallkvasten.se

Om du som lägenhetsinnehavare har tekniska problem med TV utbudet från Tele2 så kontaktar du dem på telefonnumret 90 222 alterantivt via deras hemsida Tele2 Support

Bredband Östersundshus 2