Tvättstuga & torkrum

Föreningens tvättstuga består av tre stycken moderna tvättmaskiner (två större, en mindre), en torktumlare, ett torkskåp samt en mangel.

2016 fräschades det gamla mangelrummet upp och gjordes om till ett torkrum. Installation av en effektiv torkrumsavfuktare med tillhörande rörsystem som torkar tvätten både snabbt och effektivt, luften blåses ut jämt fördelat genom rören där tvätten är som mest svårtorkad.

2017 lades det klinkers på golvet samt målades väggar i tvätt- och torktumlarrummet i samband med källaravloppsbytet.

Tvättpass:

Måndag-Söndag: 06-10, 10-14, 14-18 samt 18-22.

Bokning av tvättstugan

Du bokar tvättstugan genom att gå ner till trapphustavlorna och lägg din nyckeltagg mot läsaren på skärmen, efter detta så kan du boka önskat pass för tvättstugan.

Bokat pass måste påbörjas inom 30 minuter från bokningens start annars försvinner ditt pass så att någon annan i föreningen kan boka det passet i stället.

Åtkomst till tvättstugan

När du befinner dig utanför tvättstugan så blippar du helt enkelt in dig på ditt bokade pass via kortläsaren som sitter utanför dörren vid tvättstugan.

Tvättstugans moderna tvättmaskiner Det nya torkrummet med torkrumsavfuktare Elbjörn A155 Torktumlare och torkskåp Mangel i nya torkrummet Närbild på tvättmaskin